Home › Forums › Oude cursussen › Online Jaarcursus Natuurlijke Moestuin 2017 › Lessen › Les 6 › mijn schema
This topic contains 4 replies, has 3 voices, and was last updated by Frank Anrijs 6 years, 9 months ago.
- AuthorPosts
- januari 27, 2018 at 3:55 PM #12209
bed 1 is 90 cm breed
aan 1 lange kant zit er een klimrek aan.
aan de kant met het rek wil ik peulen zetten en slabonen
aan de andere kant een voorteelt van tuinbonen en een nateelt van courgettes. Tegen de tijd dat de courgettes de boel gaan overwoekeren zijn hopelijk de tuinbonen geoogst, en zijn de boontjes hoog genoeg om geen last van de courgettes te hebben.bed 2 is ook 90 cm breed
ik wil hier 2 rijen zetten
A met voorteelt veldsla en nateelt pastinaak
B met biet
pluksla in de holtesbed 3 is 120 cm breed
A: bleekselderij en snijbiet
B: wortel en prei 2 rijen naast elkaar
c: Boerenkool en palmkool
In de holtes: bladmosterd, radijs en bindsla
lukt dat met al die koolachtigen in de holtes als ik al boerenkool en palmkool heb? Of is dat vragen om problemen?
Kan ik dan beter de pluksla uit bed 2 hier doen en de bladmosterd en rucola in bed 2?Zou dat wat worden zo?
januari 28, 2018 at 10:22 AM #12221Hoi Frank en anderen
Ik ga een v de komende dagen mijn schema v geordende chaos op t forum zetten.
Gr Marije
februari 15, 2018 at 10:17 PM #12350bed 1 is 90 cm breed
aan 1 lange kant zit er een klimrek aan.
aan de kant met het rek wil ik peulen zetten en slabonen
aan de andere kant een voorteelt van tuinbonen en een nateelt van courgettes. Tegen de tijd dat de courgettes de boel gaan overwoekeren zijn hopelijk de tuinbonen geoogst, en zijn de boontjes hoog genoeg om geen last van de courgettes te hebben.Lijkt mij goed, maar je moet misschien wel je courgettes wat in het oog houden en af en toe wat verleggen zodat ze niet tegen de bonen gaan groeien. Maar dat is eenvoudig op te lossen 🙂 .
februari 15, 2018 at 10:20 PM #12351bed 2 is ook 90 cm breed
ik wil hier 2 rijen zetten
A met voorteelt veldsla en nateelt pastinaak
B met biet
pluksla in de holtesja, is in orde.Maar de veldsla moet je dan wel nu al voorkweken en dan uitplanten op je bed.
februari 15, 2018 at 10:22 PM #12352bed 3 is 120 cm breed
A: bleekselderij en snijbiet
B: wortel en prei 2 rijen naast elkaar
c: Boerenkool en palmkool
In de holtes: bladmosterd, radijs en bindsla
lukt dat met al die koolachtigen in de holtes als ik al boerenkool en palmkool heb? Of is dat vragen om problemen?
Kan ik dan beter de pluksla uit bed 2 hier doen en de bladmosterd en rucola in bed 2?De golven zijn in principe goed, maar ik zou de volgorde wat aanpassen. De boerenkool en de palmkool gaan de holtes teveel overgroeien.
Wortels in het midden van het bed is niet evident: je moet deze dunnen en je gaat er regelmatig van oogsten. Ook prei planten (en oogsten) op het midden van een bed is niet eenvoudig.
Ik zou ervoor kiezen om golf b en c te wisselen zodat de kolen in het midden staan en de prei en wortelen langs de buitenkant.
- AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.